Stanovisko Komisie pre katechizáciu a školstvo Konferencie biskupov Slovenska k filmovému dielu „Kto je ďalší?“
V súvislosti s podnetmi, ktoré sa týkajú posúdenia vhodnosti filmového diela „Kto je ďalší?“ (2019) pre maloletého diváka (12+), teda žiakov základných a stredných škôl, uvádzame nasledovné.
Podľa informácií nachádzajúcich sa na oficiálnych internetových stránkach je predmetný film považovaný za školský (zdroj: www.ktojedalsi.sk). Predmetné filmové dielo podporilo Ministerstvo spravodlivosti SR a Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR. Film si objednalo asi 350 základných a stredných škôl na Slovensku a videlo ho zatiaľ 50 000 divákov (zdroj: https://www.ktojedalsi.sk/novinka/1000-vypovedi-o-filme/).
Vychádzajúc zo stanoviskaVýskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie, stanoviskavedenia Kliniky detskej psychiatrie NÚDCH a mnohých odborníkov z oblasti detskej psychológie a psychiatrie, film nie je vhodný pre žiakov od 12 rokov, nakoľko môže slúžiť ako návod k nevhodnému sebapoškodzujúcemu správaniu. Film nenapĺňa základný edukatívny rozmer – edukáciu pozitívnym prístupom, otvára etický problém vyjadrenia súhlasu/nesúhlasu subjektu intervencie a je v priamom rozpore s Pedagogicko-organizačnými pokynmina školský rok 2019/2020, bod 18. Kapitoly 1.5.12 Bezpečnosť a prevencia.
Vzhľadom na uvedené neodporúčame základným a stredným školám prezentovanie tohto filmového diela ako nástroja na vzdelávanie a výchovu žiakov.
S cieľom predísť prípadnému nežiaducemu vplyvu laických a neodborných aktivít na deti a žiakov v budúcnosti, poukazujeme na povinnosť riaditeľa školy, koordinátora prevencie a triedneho učiteľa, vopred si preveriť ponúkané preventívne aktivity a programy (Bod 13. Kapitoly 1.5.12 Bezpečnosť a prevencia, Pedagogicko – organizačné pokyny na šk. rok 2019/2020) a dbať na pokyny zriaďovateľa aj v tejto oblasti.
Mons. Bernard Bober
košický arcibiskup metropolita
predseda Komisie KBS pre katechizáciu a školstvo
Prevzaté z: https://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20191126037
Privacy Overview
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.